Spôsobil som nehodu
- Pri poistnej udalosti ste vinníkom
- Ako postupovať pri poistnej udalosti
- Tlačivá pre nahlasovanie poistnej udalosti
- Ako sa prepláca škoda
Čo robiť v prípade, keď spôsobíte dopravnú nehodu. Prečítajte si niekoľko dôležitých rád a tipov, ktoré by ste mali mať v prípade nastania dopravnej nehody stále na pamäti.
-
Ako prvé sa vždy sa presvedčte, či sú účastníci dopravnej nehody zdravotne v poriadku. V opačnom prípade okamžite volajte na linku Záchrannej služby 155 resp. volať môžete aj na číslo 112 a prípadne poskytnite prvú pomoc. Ak si to situácia vyžaduje volajte aj požiarnu a záchrannú službu na linke 150.
Dôležité čísla: Záchranná služba – 155, Polícia – 158, Požiarna a záchranná služba – 150, Integrovaný záchranný systém – 112
- Ak odhadovaná škoda spôsobená na majetku presahuje 3990 €, niekto bol zranený alebo sa s ostatnými účastníkmi dopravnej nehody neviete dohodnúť na tom, kto bol vinníkom nehody, volajte políciu. Rovnako zavolajte policajtov aj v prípade, keď máte podozrenie, že je niektorý z účastníkov dopravnej nehody pod vplyvom alkoholu.
-
Poškodeným je občan SR:
Spolu s ďalšími účastníkmi nehody vyplňte správu o nehode. Je to štandardizovaný formulár s medzinárodným formátom (máte povinnosť toto tlačivo mať vo vozidle). Vyplňte dôsledne všetky časti formulára, ktoré sa vás týkajú, viac si prečítajte v článku: Správa o nehode PZP. Vypĺňate ho v slovenskom jazyku. Potom nechajte zvyšok tlačiva vyplniť poškodeného účastníka dopravnej nehody. Tlačivo podpíšte a kópiu nechajte poškodenej strane ako potvrdenie. Originál musíte ako vinník doručiť do vašej poisťovne do 15 dní.
-
Poškodeným je cudzinec:
Dajte mu na vyplnenie jednu z priložených jazykových verzií tlačiva Správa o nehode. Po podpísaní si opäť nechávate originál vyplneného tlačiva, ktorý v tomto prípade stačí doručiť do poisťovne do 30 dní. Poškodený dostáva kópiu tlačiva.
Kontakty pre nahlasovanie škôd resp. poistnej udalosti
Allianz – Slovenská poisťovňa
Čísla pre nahlasovanie poistnej udalosti:
- zo Slovenska: 0800 122 222
- zo zahraničia: +421.2.496 15 677
Online formulár a materiály pre nahlasovanie poistnej udalosti:
AXA poisťovňa
Číslo pre nahlasovanie poistnej udalosti: AXA linka: +421 2 2929 2929
Online sledovanie likvidácie poistnej udalosti:
ČSOB poisťovňa
Čísla pre nahlasovanie poistnej udalosti:
0850 311 312 (Telekom)
0912 611 612 (Telekom mobil)
0906 330 330 (Orange)
Všetko potrebné pre nahlasovanie poistnej udalosti na vozidle v ČSOB poisťovni:
Generali Slovensko poisťovňa
Čísla pre nahlasovanie poistnej udalosti:
zo SR: 0850 111 117
zo zahraničia: +421 2 58 27 66 66
Postup a podrobné informácie pre nahlasovane poistnej udalosti v Generali Slovensko poisťovni:
Spôsobil som nehodu – Generali
Groupama poisťovňa
Kontakty pre nahlasovanie poistnej udalosti
Call Centrum: +421 2 208 54 208
Online formulár : Formulár pre nahlásenie poistnej udalosti v poisťovni Groupama Garancia
Presné inštrukcie ako nahlásiť poistnú udalosť nájdete tu:
Spôsobil som nehodu – Groupama
KOMUNÁLNA poisťovňa
Čísla na centrálny dispečing škôd Komunálnej poisťovne
pre SR: 0850 111 566
zo zahraničia: +421 2 52 62 72 82.
Všetko potrebné pre nahlasovanie poistnej udalosti nájdete tu:
Spôsobil som nehodu – Komunálna
KOOPERATIVA poisťovňa
Číslo pre nahlasovanie poistnej udalosti: 0850 111 577
Inštrukcie pre nahlasovanie poistnej udalosti v poisťovni Koperativa:
Spôsobil som nehodu – KOOPERATIVA
Union poisťovňa
Číslo pre nahlasovanie poistnej udalosti: 0850 111 211
Ako postupovať v prípade poistnej udalosti v poisťovni Union, čítajte tu:
UNIQA poisťovňa
Číslo pre nahlasovanie poistnej udalosti :
Call Centrum UNIQA: 0850 111 400
Všetko čo potrebujete vedieť o nahlasovaní poistnej udalosti nájdete tu:
Wüstenrot poisťovňa
Číslo pre nahlasovanie poistnej udalosti: 02 / 57 889 902
Čo robiť v prípade poistnej udalosti, podrobné inštrukcie nájdete tu: