Spôsobili mi nehodu
- Pri poistnej udalosti nie ste vinníkom
- Ako postupovať pri poistnej udalosti
- Tlačivá pre nahlasovanie poistnej udalosti
- Ako sa prepláca škoda
Stali ste sa účastníkom dopravnej nehody, ktorej nie ste vinníkom? Čítajte čo by ste mali vedieť a robiť, ak sa ocitnete v takejto situácii.
- Prvou, základnou vecou je presvedčiť sa, či pri dopravnej nehode nedošlo k zraneniu. Ak áno, volajte políciu a záchrannú službu. Políciu volajte aj vtedy, ak vznikla škoda na majetku, ktorá presahuje 3390 € alebo sa s ostatnými účastníkmi neviete dohodnúť, kto je vinníkom nehody.
Dôležité čísla pri dopravnej nehode: Záchranná služba – 155, Polícia – 158, Požiarna a záchranná služba – 150, Integrovaný záchranný systém – 112
- Vyplnenie tlačiva Správa o nehode:
Dôsledne vyplňte správu o nehode, toto tlačivo máte povinnosť mať so sebou v aute, má medzinárodný formát, preto ho využijete aj v prípade, že druhým účastníkom dopravnej nehody je príslušník cudzieho štátu. Vyplňte tie časti, ktoré sa vás týkajú, vinník nehody vyplní svoju časť formulára, je vhodné aj keď vyplníte nákres nehody. V prípade, že vinníkom je cudzinec, ten vypĺňa svoju časť formulára Správa o nehode v konkrétnom jazyku. Tlačivo obidve strany podpíšu a ako poškodený dostanete jednu kópiu tlačiva, originál musí škodca doručiť do svojej poisťovne do 15 dní (30 dní ak poistná udalosť vznikla v zahraničí) od vzniku poistnej udalosti.
-
Nasleduje obhliadka vozidla a škôd technikom z danej poisťovne. Do výšky plnenia sa zarátava cena práce a cena náhradných dielov v nových cenách. Po likvidácii poistnej udalosti vám ako poškodenému poisťovňa vinníka dopravnej nehody preplatí poistné krytie. Rozlišujeme dva postupy, pri likvidácii poistnej udalosti a preplácaní škôd v závislosti od toho, či máte uzatvorené aj havarijné poistenie.
- V prípade, že máte na vaše vozidlo uzavreté aj havarijné poistenie:
Po prvé vznik poistnej udalosti oznámte poisťovni, v ktorej máte uzatvorené havarijné poistenie. Táto vám následne vyplatí poistné plnenie, z ktorého je odrátaná spoluúčasť vo výške dohodnutej v poistnej zmluve. Poisťovňa škodcu vám prepláca z PZP len danú spoluúčasť. Tieto úkony by za vás mala vybaviť vaša havarijná poisťovňa.
- V prípade, že nemáte na vaše vozidlo uzavreté aj havarijné poistenie:
Do poisťovne vinníka bezodkladne nahláste škodu resp. vyplňte hlásenie poistnej udalosti – telefonicky, cez online formulár, či písomne pomocou tlačív, ktoré môžete poslať poštou, faxom alebo emailom. Všetky tieto tlačivá a kontakty pre jednotlivé poisťovne nájdete nižšie na tejto stránke.
- V prípade, že máte na vaše vozidlo uzavreté aj havarijné poistenie:
Čo ak mi spôsobilo nehodu vozidlo, ktoré nemá uzatvorené PZP
V tomto prípade sa musíte obrátiť na Slovenskú kanceláriu poisťovateľov, kde poistnú udalosť môžete náhlásiť resp. sa informovať o možnostiach, využite nasledovný formulár
Oznámenie poškodeného
Kontakty pre nahlasovanie poistnej udalosti
Nasledovné kontakty, telefónne čísla, online formuláre a tlačivá využijete ak ste poškodenou stranou pri dopravnej nehode a potrebujete nahlásiť poistnú udalosť.
Allianz – Slovenská poisťovňa
Čísla pre nahlasovanie poistnej udalosti:
- zo Slovenska: 0800 122 222
- zo zahraničia: +421.2.496 15 677
Online formulár a materiály pre nahlasovanie poistnej udalosti:
AXA poisťovňa
Číslo pre nahlasovanie poistnej udalosti: AXA linka: +421 2 2929 2929
Online sledovanie likvidácie poistnej udalosti:
ČSOB poisťovňa
Čísla pre nahlasovanie poistnej udalosti:
0850 311 312 (Telekom)
0912 611 612 (Telekom mobil)
0906 330 330 (Orange)
Všetko potrebné pre nahlasovanie poistnej udalosti na vozidle v ČSOB poisťovni:
Generali Slovensko poisťovňa
Čísla pre nahlasovanie poistnej udalosti:
zo SR: 0850 111 117
zo zahraničia: +421 2 58 27 66 66
Postup a podrobné informácie pre nahlasovane poistnej udalosti v Generali Slovensko poisťovni:
Spôsobili mi nehodu – Generali
Groupama poisťovňa
Kontakty pre nahlasovanie poistnej udalosti
Call Centrum: +421 2 208 54 208
Online formulár : Formulár pre nahlásenie poistnej udalosti v poisťovni Groupama Garancia
Presné inštrukcie ako nahlásiť poistnú udalosť nájdete tu:
Spôsobili mi nehodu – Groupama Garancia
KOMUNÁLNA poisťovňa
Čísla na centrálny dispečing škôd Komunálnej poisťovne
pre SR: 0850 111 566
zo zahraničia: +421 2 52 62 72 82.
Všetko potrebné pre nahlasovanie poistnej udalosti nájdete tu:
Spôsobili mi nehodu – Komunálna
KOOPERATIVA poisťovňa
Číslo pre nahlasovanie poistnej udalosti: 0850 111 577
Inštrukcie pre nahlasovanie poistnej udalosti v poisťovni Koperativa:
Spôsobili mi nehodu – Kooperativa
Union poisťovňa
Číslo pre nahlasovanie poistnej udalosti: 0850 111 211
Ako postupovať v prípade poistnej udalosti v poisťovni Union, čítajte tu:
UNIQA poisťovňa
Číslo pre nahlasovanie poistnej udalosti :
Call Centrum UNIQA: 0850 111 400
Všetko čo potrebujete vedieť o nahlasovaní poistnej udalosti nájdete tu:
Wüstenrot poisťovňa
Číslo pre nahlasovanie poistnej udalosti: 02 / 57 889 902
Čo robiť v prípade poistnej udalosti, podrobné inštrukcie nájdete tu: